STAY HEALTHY

 
Tänkte ta och skriva ner snabba tips för att stoppa sötsuget, kan dock inte garantera att de funkar på alla men ja.
 
FRUKT
Lägg upp söta frukter i en skål och småät lite från de, t.ex som vindruvor, kiwi, apelsin och grönt surt äpple brukar alltid få mig att tappa suget ganska fort. Även banan funkar men det dämpar mer hungern än vad den gör med sötsuget. Även om många säger att söt frukt inte är så jättebra så kan jag garantera att det är bättre än att du sätter dig med en godispåse.
 
ISTÄLLET FÖR LÄSK
Istället för ett glas läsk, lägg upp lite citron i iskallt vatten och drick det, funkar direkt för mig och är mycket bättre än att ta saft som många tipsar om.
 
TUGGUMI
Tuggumi funkar också ibland, om jag bara vill äta något men egentligen inte behöver utan bara är sugen så tar jag alltid tuggumi.
 
EXTRA TIPS
Om du försöker få i dig flingor eller gröt som inte är direkt så gott men måste ner kan du lägga på några bär som t.ex jordgubbar, hallon osv. Det blir mycket godare!
 
Kom ihåg, detta är vad som funkar på mig, säger inte att det är såhär man ska leva och göra utan de funkar på mig och har gett resultat därför tipsar jag om det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0